Stockholm och Tobo - två skilda världar

Blogga är visst något man inte hinner med att göra som student verkar det som. Tiden flyger och jag har fullt upp hela tiden. Ändå vill jag inte låta bloggen falla i skymundan, så nu ska jag redogöra för den gångna helgens äventyr.

I lördags kväll återvände jag och Ida trötta i fötterna efter en heldag i Stockholm. Vi åkte dit på förmiddagen och mötte upp med Idas kompis Renée, och det hela slutade med att dessa två shoppingalna flickor drog runt mig gata upp och gata ner i city. Glad var jag ändå, för Renée har jag bara pratat med på Skype och Stockholm har jag aldrig varit i. Nu har jag spatserat runt på både Drottninggatan och i Gamla stan! Det jag kommer komma ihåg från vår huvudstad är den enorma mängd folk som är ute och rör på sig på lördagseftermiddagarna. Kineserna må vara många men jag skulle kunna slå vad om att stockholmarna är ännu fler!

I söndags åkte vi till lilla Tobo, som man skulle kunna kalla Stockholms totala motsats. Istället för massor av folk var det i stort sett folktomt i Tobo. Ändå fanns det ett visst sömnigt och småmysigt lugn där ute i den uppländska urskogen, och lägenheten som vi skulle titta på var väldigt fin - men inte så fin att vi vill behöva åka tåg i en halvtimme för att ta oss till Uppsala, och jag vet inte om vi hade klarat att betala både hyran och resorna till och från stan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback