Platt som en pannkaka

Min äggakaka blev inte riktigt som planerad. På grund av bristen på små stekjärn blev den mer pannkaksformad än just äggakaksformad. Den smakade däremot precis som vanlig, och det är ju insidan som räknas. Bortsett från detta gick det hela galant - förutom att en bit bacon inte ville vara med och leka och istället liksom hoppade upp från stekjärnet och ner i springan mellan spisen och bänken. Lägg noga märke till att jag, efter att ha pillat fram denna bråkiga baconbit, inte lade den tillbaka på järnet utan stoppade den i soptunnan. Så rena är faktiskt inte köken här.

Nu hade jag i alla fall tänkt ha lite fredagsmys med doobidoo och en skål chips. Men tji fick jag, för - som Elin så snällt påpekade - så är det valdebatt ikväll istället, och det är ju utmärkt att kolla på när man äter chips och har fredagsmys! Eller inte... Jag får väl kolla på något på SVT Play istället, för fredagsmys det ska jag ha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback