Kapet

Igår gjorde jag ett riktigt kap. Efter att jag hade varit på föreläsning strövade jag runt lite i korridorerna på min institution och fick syn på en lapp på en anslagstavla. Tjejen som hade satt upp den här lappen hade kurslitteratur för kinesiska A som hon ville sälja, kurslitteratur som jag hade tänkt köpa på institutionen. Snabbt norpade jag åt mig en lapp med hennes telefonnummer, och efter att jag hade varit på en gruppövning ringde jag henne. Knappt en timme senare hade jag träffat henne och hennes syster utanför stadsbiblioteket och gick glatt hem med fyra böcker och fjorton kassettband. Det bästa av allt var att jag fick allting för bara hundra kronor. Snacka om kap!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback