Hem ljuva hem

Nu har det hänt. I eftermiddags skickade Ida iväg ett sista mejl, och nu har vi, helt utan tvivel, en lägenhet att flytta in i oktober! Det är ingen dålig lägenhet heller; det är en tvåa på cirka 70 kvadrat i ett lugnt område en halvtimmes gångväg från centrum. Vi kommer även att ha en helt egen ingång och trappuppgång, tillgång till förvaringsutrymmen i källaren och en trädgård på baksidan av huset Detta för samma kostad som för en liten tvåa med kokvrå som vi var och kollade på i förra veckan. Är detta inte paradiset så vet jag inte vad!

På tal om hem så har mina kära föräldrar snällt tagit hand om mina kiwi- och passionsfruktsplantor så att de ska överleva den svenska vintern. Från att växt som vildar i växthuset står de nu på mitt rum under ett lysrör för att invänta våren. Hoppas att mitt rum inte kommer vara en jungel när jag kommer hem till jul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback