Tjing tjong ping pong

Idag tog mina kinesiskastudier fart på allvar i och med att delkursen Textkurs 1 startade. Vi hade riktigt kul där vi satt och försökte härma de kinesiska språkljud som vår lärare frambringade utan större svårigheter. Jag önskar att något hade spelat in oss så att jag kunde lyssna på det om och om igen och få mig ett gott skratt. Kan det finnas något mer underhållande än en ivrig kinesiskastudent som utstöter ett entusiastiskt och kraftfullt "löööng" efter att alla andra studenter har tystnat? Tror inte det.

Hursomhelst har jag nu tjugo tecken att lära mig tills i övermorgon, och då kommer vi få ytterligare tjugo som vi ska lära oss till tisdag nästa vecka, och så vidare. Äntligen slipper man gymnasiets slöa studietakt och får äntligen lära sig något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback