Pannkakshelg

Igår åt vi pannkakor till lunch. Idag åt vi, nåja, inte vanliga pannkakor i alla fall, men äppelpannkaka à la Bengt Ewald! Helt mirakulöst lyckades jag fixa till en helt okej äppelpannkaka utan att det blev pannkaka av det hela (ha ha...) och det enda större missödet var när jag brände fingret på ugnen. Och så var det förstås det att jag kom på lite för sent att det skulle vara socker i smeten också... och så kommer jag inte ihåg om de där larverna jag hittade i ett av äpplena hamnade i sophinken eller i smeten... Hmm...



Kommentarer
Postat av: Bengt Ewald

Det här var en ny version av äppelpannkaka,oskalade äpplen,inget socker,eventuellt lite mask. Jag ska faktiskt prova receptet. Om den blir lyckad har du ju ett yrke till att välja på. Hälsningar från kocken!

2010-10-18 @ 14:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback