Vinter i Uppsala

Nu verkar det som om vintern verkligen har kommit till Uppsala. Bara för några veckor sedan satt det fortfarande löv med höstens alla färger på träden här utanför huset, men nu har det har varit kallt i flera dagar - igår när jag gick till universitetet var det tio minusgrader - och idag vid middagstid började det snöa. Nu närmar sig klockan sex och det snöar fortfarande. Enligt klart.se kan vi få så mycket som 10-20 cm snö. Vart tog hösten vägen egentligen? Blåser som sjutton gör det också.

Trots det rådande snökaoset var jag, Jaakko och Ida precis på ett konditori här i närheten. Mysigt värre. Imorgon åker Jaakko hem och allt blir som vanligt igen. Vanligt och tråkigt. Det är verkligen roligt när någon kommer och hälsar på. Jag kollade på almanackan innan och det är bara sex veckor kvar tills jullovet, tiden har gått otroligt fort! Trots detta har jag tre tentor kvar att göra, och de ligger så lägligt placerade den fjärde, sjunde och sjuttonde december. Här ska det pluggas!

Till er som undrar vad jag, Elin, Ida och Jaakko har hittat på under den gångna veckan så lovar jag att jag ska berätta allt snart. Ge er till tåls!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback