Hemmafru

Idag agerar jag hemmafru. Ida har gått och blivit sjuk såhär lagom till att vi ska åka hem, och dessutom måste hon plugga till sin tenta på måndag, så jag får sköta merdelen av det som ska fixas innan hemfärden. Jag klagar emellertid inte, bättre att ha något att göra än att vänta på att tiden ska gå.

Jag har alltså sprungit och köpt bröd så att vi överlever fram till på tisdag och en timer så att det inte ska se helt obebott ut här när vi är borta. Sen har jag också skottat snö och diskat och tillsammans har vi hjälpts åt att tvätta sängkläder och städa lägenheten så att den nu är kliniskt ren. Nära på i alla fall. Nu återstår det bara att bädda rent i sängen, laga mat och sedan diska lite till, därefter kan jag pusta ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback