Höstvindar och söndagsmiddag på en onsdag

Huvva, vilka stormvindar det blåser idag! Just nu känns det som om det sista av sommaren håller på att blåsa bort; det märks att det börjar dra ihop sig till höst. Inte helt mig emot faktiskt; jag tycker om alla årstider. Den regniga och blåsiga hösten kan vara trevlig med sin klara luft och sina färgglada träd. Den kan också vara riktigt mysig, speciellt när man kurar ihop sig inomhus med en filt och en kopp te och hör hur det blåser ute. Fullt lika mysigt är det kanske inte när man måste gå ut i ovädret, vilket påminner mig om att jag måste köpa ett paraply när jag väl är på plats i Uppsala.

Hemma har jag dock inte suttit och lyssnat på blåsten idag. Däremot åkte vi till mormor och morfar, sista gången på ett tag för mig, och som vanligt blev vi bjudna på en riktigt god söndagsmiddag, efterrätt inkluderad, även fast det bara är onsdag idag. Precis som så många gånger förut åkte vi hem med mer än vad vi hade när vi åkte dit, men jag ska inte klaga. Faktum är att lite överbliven bruléepudding just nu ligger i kylskåpet och väntar på att bli uppäten, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback