Inuti ett nötskal

Här sitter Ida och jag i en husvagn på en camping i Uppsala, snacka om att bo i ett nötskal! Vädret är väldigt omväxlande här, ena stunden regnar det för att sedan slå om till strålande solsken. Igår kväll blev det riktigt kallt, det var inte mer än +5C. Då var det minsann inte så kul att springa till servicehuset för att gå på toa och borsta tänderna.

Den här veckan har jag haft ett antal föreläsningar och gruppövningstllfällen i en introduktionskurs som kallas allmän grammatik och fonetik. Ganska intressanta, men jag känner att jag redan kan det mesta av det vi går igenom. Efter varje gruppövningstillfälle har vi en minitenta, och de två vi har haft har jag - med risk för att skryta - klarat utan att göra ett enda fel på. Värre är det med delkursen kinas historia och kultur; jag måste läsa igenom nästan tvåhundra sidor tills på måndag.

Utöver allt detta har folk helt plötsligt börjat ringa som dårar och erbjuda oss lägenheter. Vi har redan varit och kollat på två stycken den här veckan och ikväll ska vi ta os en titt på ytterligare två. Vår bostadssituation ser ljusare ut för varje dag som går. Hoppas att vi får tag i en bra lägenhet snart.

Så här ser vårt lilla provisoriska hem ut för tillfället:







Kommentarer
Postat av: Peter

Riktigt nice bilder! Trodde faktiskt att det skulle se värre ut :D

2010-09-02 @ 15:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback