Höstväder

Idag är det verkligen höst här i Uppsala! Det är kallt, blåsigt och regnigt. Låt oss säga så här att jag verkligen fick nytta av mitt nyinköpta paraply imorse när jag gick till universitetet. Tyvärr är inte paraply det bästa skyddet när det ösregnar, och jag klev in på min institution med tämligen blöta byxor, men sånt är livet.

Nu har jag husvagnen för mig själv ända tills på måndag, eftersom att Ida ska på släktkalas i de södra delarna av landet i helgen. Detta innebär att jag kan planera mina middagar under de kommande dagarna endast efter mitt eget tycke och smak; här ska det frossas i bacon! Det gäller att passa på helt enkelt.

Det är förresten tur, för både Idas och min egen skull, att hon inte är här; jag har nämligen bland annat fått ett schema över alla möjliga stavelser i kinesiskan som jag ska nöta in uttalet på tills nästa vecka. Om Ida hade varit här hade hon haft ihjäl mig efter att ha hört mig repetera "a e er ei ao ou an en ang eng yi ya yao you yan yin yang ying yong wu wa wo wa wei wan wen wang weng yu yue yuan yun" om och om igen.

Kommentarer
Postat av: Katsu

Skååååånelaaaaaand <3

Ähum.

Kan trösta dig med att ser regnat här också - men vilken lyx det är att ha toalett inomhus i ett stort hus O_o

2010-09-16 @ 23:45:53
URL: http://katsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback