Begagnade cyklar hittar man bäst genom att inte leta

Idag när Ida och jag gick hem från Ica längs med Fyrisån efter att ha varit och kollat på en lägenhet i Gottsunda i södra Uppsala tänkte jag, efter önskemål hemifrån, ta några foton på stan. Eftersom att vi redan passerat centrum fanns det inte så mycket att fota, men ett foto på domkyrkan och ån tog jag i alla fall, och då fick jag syn på dem. På åns botten precis nedanför mig låg nämligen tre stycken cyklar under vattnet. I mitt stilla sinne undrade jag om de kanske gått på grund eller förlist under någon våldsam uppsalsk storm. Synd på fina cyklar i alla fall; en gammal begagnad cykel som ingen annan vill ha hade suttit fint just nu med tanke på att det tar en halvtimme att gå in till stan.

Imorgon är det förresten kulturnatten här i Uppsala med en massa spännande saker som händer, det ska bli kul! Ida och jag planerar att spendera vår eftermiddag inne i stan, sen ska vi gå och äta kinabuffé för att fira att Ida har tagit sitt körkort. Vi får se om jag lyckas ta några fina kort.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback