Tentatider

Det är en aning tyst här på bloggen för tillfället, och detta av den simpla anledningen att jag inte har haft något att skriva om, och också att jag de senaste två veckorna har haft lektioner eller föreläsningar varje dag. Detta har varit slutspurten inför vår första tenta, som vi har imorgon, och min hjärna är nu fylld till bristningsgränsen med tecken och kinesisk grammatik. Här ska det skrivas tenta! Något som dock dämpar min entusiasm är att jag måste befinna mig i en skrivsal som jag aldrigt varit i på andra sidan stan klockan åtta i morgon bitti. Det blir härligt när mobilen tjuter mig i örat klockan sex, jippi. Sen blir det till att kasta i sig frukost och springa iväg till bussen. Det skulle inte förvåna mig om den är sen, bara för att djälvas med mig.

Nåja, när tentan väl är över väntar en vecka helt utan lektioner. Under detta höstlov som man egentligen inte har på universitetet kommer Elin och Jaakko på besök, det ska bli så roligt att få träffa dem igen! Det känns allt lite tomt här nu när ingen har kommit på besök på några veckor, så det är på tiden att någon kommer och hälsar på. Troligen kommer det att se ut som en krigszon här när de åkt hem igen, för värre busfrön får man nog leta efter. Men som Konfucius sa: 有朋自远方来,不亦乐乎? You peng zi yuan fang lai, bu yi le hu? Är den inte en stor fröjd, när vänner långt bortifrån kommer på besök?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback