En paprika i chilikläder

Jag testade precis en av våra hemmaoldade chilifrukter, det var spännande det! Eller ja, den första chilin visade sig vara en paprika i chilikläder; gissa om jag, med smaklökarna ihopskrumpna av förväntan på eldig chilihetta, blev förvånad när den smakade sött i stället för starkt! Men god var den, och den ska få pryda min macka ikväll.

Hursomhelst var det ju chili jag ville smaka, så efter ett nytt besök i växthuset satte jag tänderna i en riktig chili, och det kändes minsann på tungan. Jag vill passa på att ge mig själv en liten eloge för att ha kommit på iden att smaka en liten bit först, det var smart tänkt Otto. Annars hade jag nog inte kunnat smaka något mer idag.

Denna kulinariska chiliupplevelse väckte idén här hemma om en kryddig köttfärsgryta till middag imorgon med hemmaoldade tomater, paprikor och chilifrukter i. Den ska nog kunna värma oss i höstkylan.


 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback