Den sista dagen

Idag gör jag många saker för sista gången. Jag  har ätit den sista middagen, tagit det sista fikat, och snart ska jag även äta den sista kvällsmaten här hemma. Sedan blir det den sista gången jag tittar på tv här hemma, och den sista gången jag sover i min säng. Visserligen kommer jag göra alla dessa saker igen, men i vart fall inte på några månader.

Imorgon blir det uppstigning tidigt. Jag ska hinna äta frukost, duscha och packa ner de allra sista sakerna innan jag ska möta upp med Ida och hennes föräldrar. Sen ska vi sitta i en bil i tio timmar, minst. På söndag ska vi ta en titt på vår lägenhet som vi ska flytta in i i november, och på måndag kväll har jag min första föreläsning. Jag kommer ha fullt upp, helt enkelt. Förhoppningsvis kommer jag ha tillgång till internet någon gång i början på nästa vecka, så fram tills dess blir det nog inga mer inlägg här på bloggen.

Snart börjar alltså mitt Uppsalaäventyr, och jag klagar minsann inte. Äntligen blir det lite spänning i vardagen! Hoppas bara att jag har packat ner allt jag behöver och inte glömt något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback