Kulturnatten

Idag har det alltså varit Kulturnatten här i Uppsala. Ida och jag lämnade vår kära husvagn vid tvåtiden och fick sällskap av Idas kompis Jessica till dagens spännande evenemang. Efter kickboxning, capoeirauppvisning och jonglerkonster gick vi och åt kinabuffé på en av stans många östasiatiska restauranger. En dryg timme och för min del två stora tallrikar smockfulla av mumsig mat senare bokstavligen rullade vi ut från restaurangen; jag tror aldrig att jag ätit så mycket i hela mitt liv! Nu kommer jag inte behöva äta på flera dagar.

Efter detta skrovmål tog vi oss till centralstationen för att se på lite parkour. Vi dröjde kvar på samma plats efter att parkourkillarna gjort sitt och bjöds på en uppvisning i exprimentell dans av dansgruppen Tribal Empire. Riktigt duktiga var de!

Vi sade hejdå till Jessica vid bussen och vandrade sedan genom stan hemåt, med en snabb sväng inom stadsbiblioteket vilket resulterade i en del söndagslitteratur för Ida och två Di Leva-skivor för mig. Nu sitter vi här i husvagnen och slöar, imorgon väntar städning av husvagnen och tvätt av kläder samt en tur till Ica för att handla mat, jippie.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback