Skärpning

Nej, skärpning på mig nu. Det har varit alldeles för lite aktivitet här på bloggen den senaste månaden, och detta ska få ett slut. Nu ska jag ta och rycka upp mig och skriva oftare, det kan ni ta och skriva upp!

Så vad har jag haft för mig egentligen? Tja, sedan det sista inlägget har jag haft fullt upp med att plugga inför de återstående tentorna. Till min stora förvåning och lättnad var kultur- och historiatentan mycket enklare än vad jag trodde att den skulle vara, och den muntliga gick också bra, verkade det som i alla fall. Nu är jag inne på slutspurten och repeterar tecken och kinesisk grammatik, för i måndags hade jag min sista lektion och på fredag har jag min sista tenta, sedan väntar friheten!

Samtidigt kämpar jag med att få läsa de kurser jag vill till våren, för nu har jag bestämt mig att fortsätta plugga kinesiska; det går ju rätt bra ändå! Samtidigt vill jag hitta på något nytt så jag har även tackat ja till en liten kurs i färöiska som jag kommit in på, det kan ju vara intressant! Problemet är det att jag inte hade sökt in till kinesiskan i vår egentligen, och nu när jag har gjort en sen anmälan så vet jag inte om färöiskan kommer att strykas på grund av att man bara kan bli antagen till ett visst antal poäng, men på något vis ska jag lösa det!

Nu närmar sig i alla fall julen och någon månads vila från studierna; tidigt på tisdag morgon bär det av mot Skåneland. Det ska verkligen bli härligt att komma hem och träffa alla där hemma! Mest saknad av alla är min katt, hur man nu kan sakna ett sådant litet bitskt monster. Borta bra men hemma bäst, så är det helt enkelt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback